חיפוש באינדקס עסקים

גשר המיתרים בורוד – אסתי לאודר קמפיין מודעות לסרטן השד

פורסם מאת: barosh בתאריך: 6 אוקטובר 2008

גשר המיתרים בורוד – אסתי לאודר קמפיין מודעות לסרטן השד

חברת אסתי לאודר העולמית והאגודה למלחמה בסרטן פותחות את קמפיין המודעות לסרטן השד לשנת 2008/9 באור זרקורים ורוד – המסמל את המלחמה בסרטן השד.
הערב, יום שני ה-06/10/2008, הואר באור ורוד גשר המיתרים בירושלים – לציון פתיחת חודש המודעות למלחמה גשר המיתרים בורוד - אסתי לאודר, קמפיין מודעות לסרטן השד. צילום: אלבטרוסבסרטן השד, ביוזמת הגב’ אוולין לאודר – יוזמת הפרויקט העולמי, סגנית נשיא בכירה של חברות אסתי לאודר ומייסדת ויו”ר הקרן לחקר סרטן השד, והאגודה למלחמה בסרטן. טכס הארת גשר המיתרים בירושלים נערך עם אורח הכבוד, ראש עיריית ירושלים מר אורי לופליאנסקי, ומנכ”ל אסתי לאודר קומפניס אורן רווח, בברכת מנכ”ל האגודה למלחמה בסרטן בישראל, הגב’ מירי זיו.
סרטן השד הינה המחלה הממארת השכיחה ביותר בישראל ובעולם המערבי בכלל. על פי נתוני האגודה למלחמה בסרטן, כ-4,000 נשים, מאובחנות מדי שנה כחולות בסרטן השד. במקביל לטקס הארת גשר המיתרים בירושלים באור הורוד, נערכים טקסי פתיחה להארת למעלה מ-200 אתרים בעולם. נקודות השיא כוללות את בניין טאיפיי 101 בטייוואן (הבניין הגבוה ביותר בעולם כיום), הארנה באיטליה, מגדל טוקיו ביפן, ארמון הטאג’ מהאל בהודו, גשר צ’יין (שרשרת) בהונגריה, מגדל SKY בניו זילנד, טירת בלוודר באוסטריה, אנדרטת המילניום בסין, בית העירייה של פריז בצרפת, נמל התעופה הבינ”ל של לוס אנג’לס בארה”ב ומבנים סימבוליים נוספים ברחבי העולם. הארת גשר המיתרים באור ורוד – המסמל לכל אישה את החשיבות למודעות למלחמה בסרטן השד, נעשית זו השנה התשיעית בישראל במקביל להארת אתרים רבים בעולם. עד כה הוארו באור הורוד לציון המאבק בסרטן השד בישראל: מגדלי עזריאלי בת”א, מגדל דוד בירושלים, היכל הספר בירושלים, מגדל שלום בת”א, ומגדל אביב ברמת גן – המגדל הגבוה ביותר במזרח התיכון. במהלך חודש אוקטובר יערכו פעילויות של האגודה למלחמה בסרטן בישראל וכן יחולקו סרטים ורודים בכל נקודות המכירה של אסתי לאודר וקליניק על מנת להעלות את המודעות למלחמה בסרטן השד.
קמפיין המודעות לסרטן השד של חברת אסתי לאודר חזק מאי פעם בעולם כולו. במהלך אוקטובר 2008, יופצו במסגרת קמפיין המודעות לסרטן השד למעלה מ-80 מיליון סרטים וורודים ומיליוני חוברות מידע דרך דלפקי המותגים של החברה, למעלה מ-200 אתרים עולמיים יאורו באורות וורודים, ויגויסו כ-35 מיליון למחקר. למעשה, מספר הסרטים הורודים שהופצו מאז 1992 היה יכול ליצור גשר ורוד בין ניו-יורק לסין, אילו נמתח מקצה אל קצה.

המסר של קמפיין המודעות לסרטן השד של חברות אסתי לאודר: “עולם בוורוד. עולם ללא סרטן השד. ענדו סרט וורוד והשפיעו” ממצה בתוכו את רוח איחודם של בני אדם מכל תחומי החיים כדי למצוא תרופה לסרטן השד.

גשר המיתרים בורוד - אסתי לאודר, קמפיין מודעות לסרטן השד. צילום: אלבטרוסבחודש אוקטובר, יתקיים הקמפיין בלמעלה מ-60 מדינות ויתאחד סביב מטרה משותפת: להגיע לכל פינה בעולם עם המסר על חשיבות הגילוי המוקדם, ולגייס סכום כסף משמעותי למחקר כדי להשיג עולם ללא סרטן השד בעתיד הלא רחוק מדי. 15 מן המותגים הנחשקים של חברות אסתי לאודר ימכרו את מוצרי הסרט הוורוד כדי לגייס כספים למען הקרן לחקר סרטן השד, יציגו מידע בדלפק, יפיצו סרטים וורודים ויחלקו חוברות מידע על חשיבות בריאות השד.
במהלך חודש אוקטובר, אוולין לאודר, סגנית נשיא בכירה של חברות אסתי לאודר, תמנה את שגרירי העולם בוורוד בערים נבחרות ברחבי העולם כדי לסייע בהפצת המסר, כי גילוי מוקדם מציל חיים.

השגרירים יהיו פוליטיקאים ומפורסמים בולטים, הפועלים בנחישות למען המודעות לסרטן השד. הם יסייעו בהארת אתרים מפורסמים באורות וורודים ויציגו את מסר קמפיין המודעות לסרטן השד בפני קהל חדש של נשים וגברים צעירים, בתקווה שהסברה מוקדמת תעזור להציל חיים.


“כיום אנו מתקדמים יותר מתמיד,” אומרת אוולין לאודר.

“אמנם אגודת הסרטן האמריקנית מעריכה כי בשנת 2007 אובחן סרטן השד אצל למעלה מ-1.3 מיליון בני אדם בעולם כולו, אך הבשורה הטובה היא ששיעורי התמותה יורדים בהתמדה, ומאמינים כי זוהי תוצאה של גילוי מוקדם וטיפולים יעילים יותר.

על הנשים והגברים לדעת, כי אם סרטן השד מתגלה מוקדם, הוא ניתן לריפוי ב 98% מן המקרים. לכן כיום, יותר מתמיד, עלינו להשמיע את קולנו בעולם כולו”.
נתונים סטטיסטיים של סרטן השד בארה”ב לשנת 2008:

  • אחת מתוך 8 נשים תפתח סרטן שד במהלך חייה.
  • בשנת 2008, מעריכה אגודת הסרטן האמריקנית כי יאובחנו 182,460 מקרים חדשים של סרטן פולשני של השד (שלבים I-IV) בקרב נשים בארה”ב, עם 40,480 מקרי מוות.
  • שיעורי השכיחות לסרטן השד בקרב נשים ירדו מעט בין השנים 2001 ל-2004. ייתכן שהירידה קשורה לירידה בשימוש בטיפול בתחליפי הורמונים וכן לירידה שדווחה לאחרונה בשימוש בממוגרפיה לסינון.
  • בקרב גברים, מעריכה אגודת הסרטן האמריקנית כי יאובחנו כ-1,990 מקרים חדשים ב-2008, עם 450 מקרי מוות.
  • סרטן השד הוא הסיבה המובילה השניה למוות מסרטן בקרב נשים, לאחר סרטן הריאות.
  • כ-5% עד 10% ממקרי סרטן השד ניתן לייחס לנטייה גנטית; ל-20% עד 30% מן הנשים שחלו בסרטן השד יש קרובת משפחה שחלתה במחלה.
  • סרטן השד הוא הסיבה השכיחה ביותר לסרטן בנשים (מלבד סרטן העור). ע”פ הסוכנות הבינלאומית לחקר הסרטן בליון שבצרפת, למעלה ממיליון מקרים של סרטן השד יתגלו מדי שנה ברחבי העולם.
  • אחד מתוך 210 מקרים של סרטן השד מופיעים בקרב נשים שגילן למטה מ-40.
  • השיעורים הכלליים של סרטן השד נמוכים יותר בקרב נשים אפריקניות-אמריקניות, מאשר בקרב נשים לבנות. אולם לנשים אפריקניות-אמריקניות סיכויים רבים יותר למות מסרטן השד.
  • לנשים אסיאתיות, היספניות ואינדיאניות סיכון נמוך באופן משמעותי לתחלואה ותמותה מסרטן השד.

אליזבת הרלי, דוגמנית העל ודוברת חברות אסתי לאודר וקמפיין המודעות לסרטן השד, היא חלק חשוב ובלתי נפרדג’ולי לוי מזרחי לבושה בסמל המאבק בסרטן השד מתוך מופע השיער "כולן מנצחות". צילום: צחי וזאנה מקמפיין המודעות לסרטן השד. מדי שנה, מצטרפת אליזבת לאוולין לאודר בגיוס המודעות בערים הגדולות ברחבי העולם.

“ברצוננו לעודד את כולם לענוד סרט וורוד, לקנות מוצר וורוד ולעזור לנו להפיץ את מסר המודעות שלנו”, אומרת אליזבת הרלי.

“עלינו לומר לכל אשה שאנו מכירים – אמא, סבתא, אחות, בת או חברה, שחשוב מאוד לבצע בדיקת שד ושעליהן לפנות לרופא לביצוע ממוגרפיה מדי שנה, אם גילן למעלה מ-40. אל תמתינו שנה נוספת, מפני שאם תעברו ממוגרפיה פעם בשנה, הסרטן שלכן יהיה בן 364 ימים בלבד, לכל המאוחר”.


סרטן השד הינה המחלה הממארת השכיחה ביותר בישראל ובעולם המערבי בכלל. על פי נתוני האגודה למלחמה בסרטן, כ-4,000 נשים, מאובחנות מדי שנה כחולות בסרטן השד וכ-900 מתות מהמחלה.

אחת מכל שמונה נשים בישראל, עלולה לחלות בסרטן השד וככל שהמחלה מאובחנת בשלבים המוקדמים עולים סיכויי הריפוי לכ – 90%. מספר הנשים אשר מחלימות מסרטן השד עולה בהתמדה בזכות הגילוי המוקדם ובזכות שיפור דרכי הטיפול והגברת המודעות הנרחבת בארץ.

מירי זיו, מנכ”ל האגודה למלחמה בסרטן: “חשש, חוסר ידע או מידע מוטעה בנושא סרטן השד, מונעים מנשים רבות לקחת אחריות על בריאותן, להכיר את שדיהן ולהיבדק לגילוי מוקדם.

אחת מתוך 8 נשים ישראליות עלולה לחלות בסרטן השד בשלב כלשהו בחייה, וכ-90% מהחולות תוכלנה להירפא, במידה והמחלה תתגלה בשלב מוקדם.

גילוי מוקדם הוא האמצעי היעיל ביותר למלחמה בסרטן השד. חשוב גם להימנע מהשמנה ולקיים פעילות גופנית סדירה, כדי להפחית את הסיכון לחלות”.
האגודה למלחמה בסרטן ממליצה:

  • החל מגיל 20 חשוב שתכירי את שדייך ואת השינויים החלים בהם. ככל שתכירי טוב יותר את גופך, תוכלי להבחין בשינויים במידה והם קיימים ולפנות לרופא ולברר את טיבם.
  • בדיקה ידנית של השד חשוב שתבוצע על-ידי רופא, שהתמחה בבדיקת שד.
  • יש לבצע בדיקת ממוגרפיה מגיל 50 ומעלה מדי שנתיים באופן סדיר.
  • לנשים הנמצאות בקבוצת סיכון, להן אם או אחות שחלו בסרטן, בדיקת הממוגרפיה מומלצת מגיל 40-49 פעם בשנה, או בהתאם להמלצת הרופא.
  • לנשים שנמצאו נשאיות של הגן BRCA1-2 יש לבצע בדיקת MRI.

האגודה למלחמה בסרטן יזמה את תוכנית הסריקה הלאומית לסרטן השד בממוגרפיה, המופעלת כיום בשיתוף פעולה עם משרד הבריאות וקופות החולים, האגודה רכשה ניידת ממוגרפיה כדי להעלות את שיעורי ההיענות לבדיקה זו שבכוחה להציל חיים, בקרב נשים המתגוררות ביישובי פיתוח, נשים במצב סוציו-אקונומי נמוך, נשים המתגוררות בכפרים ערביים, עולות חדשות וכד’. 

האגודה מפיקה מדי שנה מסעות הסברה לקידום המודעות לסרטן השד, דואגת לשיפור דרכי הטיפול והשיקום של החולות בסרטן השד, למימון הקמת מרכזים לבריאות השד, למימון עשרות תקנים של אחיות ועובדות סוציאליות לתיאום הטיפול בסרטן השד, דואגת להדרכה מקצועית לצוותים המטפלים, תומכת ומקדמת את המחקר בנושא סרטן השד.

האגודה למלחמה בסרטן דואגת לשיפור הזכויות של הנשים החולות והבריאות ודואגת לשיפור המגע עם הביטוח הלאומי, פועלת להרחבת סל הבריאות. האגודה למלחמה בסרטן הקימה את “יד-להחלמה” ארגון של נשים שהחלימו מהמחלה המושיטות יד תומכת לנשים שזה עתה חלו ומוכיחות שגם במאבק הזה אפשר לנצח.

האגודה למלחמה בסרטן מזמינה את ציבור הנשים לפנות לשירות המידע הטלפוני המאויש 24 שעות ביממה, למענה על שאלות על סרטן השד ויתר מחלות הסרטן, ולקבלת חומר הסברה ללא תשלום 1-800-599-995. מידע נרחב ניתן למצוא באתר האגודה: www.cancer.org.il. “יד להחלמה”, לנשים המתמודדות עם סרטן השד: 1-800-36-07-07.

חשוב לזכור: ככל שהגילוי מוקדם יותר – סיכויי הריפוי טובים יותר!

צילום גשר המיתרים: אלבטרוס.
צילום ג’ולי לוי מזרחי לבושה בסמל המאבק בסרטן השד מתוך מופע השיער כולן מנצחות: צחי וזאנה.



עמוד זה נצפה: 503 פעמים

כתבות כלליות

    אני מאשר/ת קבלת דיוור [recaptcha]