חיפוש באינדקס עסקים

הארכת שיער – כל מה שצריך לדעת

פורסם מאת: barosh בתאריך: 14 ינואר 2010

מעצב שיער דוד יושבייב (סלון DY, תל אביב) מספר על מגוון השיטות להארכות שיער והיתרונות והחסרונות של כל אחת ואחת מהשיטות הנפוצות, מציע פיתרונות ומעניק טיפים חשובים.

כמו רוב מגמות האופנה והיופי כך גם טרנד הארכת שיער החל בבירת הסרטים הוליווד ובמהרה התפשט גם לישראל. תופעת הארכת השיער החלה בישראל מתוך מטרה להעניק פיתרון לשחקנים, דוגמניות ומשתתפים בתוכניות כאלו ואחרות דבר שהוביל את נשות ישראל, לרוץ אל המספרה הקרובה לביתן ולעשות הארכת שיער.
היום סלוני יופי ומספרות רבות בארץ מציעות ללקוחותיהם שירותי מילוי והארכת השיער ולמרות זאת, רבים מהם אינם בעלי יכולת ריאלית לבצע עבודות מסוג זה. מאחורי הבטחות ומכירת המוצר ללקוח עומדים, פעמים רבות, חוסר מקצועיות וניסיון בתחום זה. רבים מהם אינם בעלי יכולת לרכישת טכנולוגיות מתקדמות, סוגי שיער איכותיים ויחד עם זאת אינם ממהרים לקחת על עצמם אחריות על עבודתם הסופית.

שיטת החרוזים | שיטת הדבקה | הארכת שיער קראטין | טיפים | הארכה קרה | הארכה חמה

שיטת החרוזים       הארכת שיער - כל מה שצריך לדעת
אצל המקצוענים שיטה זו נחשבת למיושנת, לא בטיחותית ולא אמינה במיוחד. קפסולה מתכתית או פלסטית אשר מצידו אחד מכניסים לתוכה מקבצים של השיער הטבעי ומצידו השני את התוספת השיער, החיבור עצמו מתבצע באמצעות לחיצה עם פלייר על גבי חיבור סיליקוני בצמוד לשורשי השיער. הדבר מהווה מכה קשה לשיער בהתחשב בעומס והכובד שנוצר כתוצאה מריבוי חיבורים כבדים יחסית. הדבר עלול לגרום לשבירה של השיער בסמוך לחיבורים ואף לסכנת נשירה. שלא נדבר על מקצבי שיער אשר מחוברים בצורה שאינה חזקה וכבר בתחילת השימוש התוספות מתחילות לנשור וישנו צורך לחברן שוב ושוב באמצעות סיליקון או דבק כימי.

שיטת ההדבקה       
בשיטה זו, מקבצי השיער מתחברים לשיער הטבעי באמצעות סיליקון או דבק כימי מיוחד. חיבורים אלה אינם אמינים ואת תוספות השיער, פעמים רבות, נאלץ המעצב לחבר פעמים חוזרות. החיבורים המתקבלים הינם גדולים וכבדים, אינם בגודל זהה אחד לשני, מכיוון שההדבקה מתבצעת באופן ידני או באמצעות אקדח דבק – דבר אשר אינו מאפשר הוצאת כמויות זהות של דבק. לרוב, המראה הינו גס ולא מקצועי, החיבורים אינם גמישים , כבדים ואינם נוחים לנשיאה, נראים לעין והשימוש בחומרים כימיים של הדבקה עלולים לגרום לדלקתיות באזור הקרקפת ואף לנשירת שיער.
הסרת תוספות השיער שהודבקו הינן קשות עבור המעצב וכאובות עבור הלקוחה. הארכת שיער - כל מה שצריך לדעת

הארכת שיער קראטין    
ידוע ש"הקמצן משלם כפול" מוכר היטב לאלו אשר לא פעם הפכו לקורבן של הארכת שיער לא מקצועית. כיום, כאשר תשומת הלב נתונה לבריאות השיער, מעצבי שיער המומחים מעדיפים להשתמש בשיטות הבטיחותיות ביותר להארכת שיער. מילוי והארכת שיער באמצעות הקראטין, אשר מבנהו זהה למבנה הטבעי של השערה, הינה שיטה בטוחה ואמינה לבריאות שיערכן. המרכיב הקראטיני, מאפשר חיבורים של תוספות השיער גמישים, קלים לנשיאה, חזקים ונוחים לטיפוח יומיומי, הינם עמידים בטמפרטורות גבוהות (כגון של פן) ויחד עם זאת אינם נראים לעין.

טיפים        הארכת שיער - כל מה שצריך לדעת

  • היזהרו ממעצבים אשר מציעים לכן לעשות הארכת שיער ,"בכל מחיר". לכל אישה ישנה שאיפה למושלמות זאת, בלי להתחשב בנקודת הפתיחה שיש לכל אחת מבחינת מצב, אורך ומבנה השיער. שאיפה לאימאג’ מושלם אשר כל אישה בסתר ליבה כמהה אליו מובילה לעיתים להחלטות פזיזות ואף לטעיות בלתי הפיכות.
  • היזהרו מחומרי הדבקה לא יודעים. תאמינו לניסיון המקצועי שלי – זה יכול להיות מעיין "אקדח" מלא בסיליקון מחנות לחומרי בנין הקרובה או אפילו דבק מגע "שלוש שניות". אלו כימיקאלים מסוכנים אשר עלולים להשפיע בצורה בלתי הפיכה על שיערכן . איכות החיבור מקבצי השיער גם הוא שואף לטוב יותר. תחת הכובד החיבורים והמשיכה הטבעית של השיער כלפי מטה השיער נתון ללחץ מתמשך . התוצאה עצובה ביותר – לא רק איבוד השיער המולחם אלא חשש לנשירה של השיער הטבעי!
  • השיטה בה תיעשה הארכת השיער, כמות ועובי המקבצים- לגבי אלה מחליט המעצב לאחר בדיקה דקדקנית של מצב ומבנה שיער הלקוחה ובהתאם לתסרוקת הרצויה. בהתאם לצורך יכול המעצב לשלב בין מספר שיטות של מילוי והארכת שיער על מנת לקבל את התוצאה המרבית.
  • היזהרו מחיקויים. כיום בשוק ניתן למצוא לעיתים קרובות שיער באיכות נמוכה, בדרך כלל סיני או הודי. זהו שיער שחור, גס ועבה מטבעו אשר עבר עיבוד כימי עמוק. בשביל להסוות לו מראה איכותי, מרבים המוכרים לכסות אותו בשכבה של סיליקון – הדבר הופך את השיער למבריק למראה ומשי למגע – וכאן צריך להיזהר באמת. בהארכת שיער מסוג זה, המקבצים מחליקים ולאחר מספר חפיפות, כשהסיליקון יורד המראה והמרקם שלהם הופך לחסר ברק, עבה וגס.
  • אבחנה נכונה זהו השלב קריטי בתהליך הארכת השיער. מאבחנה נכונה ומדויקת של מצב ומבנה השיער תיגזר שיטת ההארכה, בחירה רלוונטית של מקצבי השיער ומכאן ההצלחה של התהליך כולו.
  • ישנם מקרים בהם אסור להלחים תוספות שיער. מעצב מקצועי לא ימליץ על הטיפול במקרים של:
    ♦  נשירת שיער חזקה
    ♦  טיפולי כימותרפיה
    ♦  שימוש באנטיביוטיקה חזקה או/ו תכשירים הורמונאליים חזקים
    ♦  רגישות יתר של העור
    ♦  שיער פגום במיוחד הנוטה לשבירה בסמוך לשורש
    ♦  שיער לא מטופח ומוזנח במיוחד
  • שיער טבעי איכותי נראה נפלא ונישא היטב לאורך זמן. כלומר, אתן משלמות עבור התוספות פעם אחת בלבד, וניתן להלחים אותן שוב ושוב. לפני הארכת שיער חוזרת המעצב צריך להסיר בעדינות את המקבצים באמצעות חומרים מיוחדים אשר אינם פוגעים ומזיקים לשיער הטבעי – וחשוב לשים לב לכך. יש להיזהר ממעצבים אשר נוקטים בשיטות הסרה באמצעות מכשיר מעיין פלייר חם. הטמפרטורות הגבוהות של המכשיר ממיסות את קפסולת הקראטין ולמעשה פוגעות לא רק בתוספות השיער אלא גם בשיער הטבעי.
  • השיער אומר הרבה על האישה. השיער הינו בעל מבנה גנטי, אנרגטי וכמובן תורשתי ייחודי לכל אחת ואחת. על פי מצב השיער ניתן לבחון בריאותה, סגנון חייה, איכות התזונה והיחס לאסתטיקה של האישה. לפיכך, השיער הטבעי זקוק לטיפוח על ידי חפיפה, סטריליזציה, הברשה וסירוק. התוצאה הרצויה, תלויה הרבה במוצא תוספות השיער. השיער האיכותי ביותר נחשב השיער הסלובני ושיער ממרכז אסיה. שיער מאזורים אלה נחשב המתאים ביותר לנשים הישראליות מהווה חומר גלם מצוין להלחמה והארכת השיער. שיער מסוג זה הוא בגוונים טבעיים ללא התערבות כימית ולפיכך מהווה שיער בריא ואלסטי. ניתן להלחים אותו בשימוש חוזר עד 3 פעמים.

הארכה קרה    הארכת שיער - כל מה שצריך לדעת
אם שיערן דק, דליל או גדל בצורה לא טובה (עם קצוות מפוצלים ושבורים), הארכה קרה זו השיטה שתתאים לכן! שיטה עדינה ביותר שבאמצעותה מגיעים לנפח השיער הרצוי.
אם הסתפרתן קצר והחלטתן לחזור למראה שיער ארוך יותר במהירות, זוהי אופציה מצוינת. לעבור את שלב גדילת השיער מקצר לבינוני ללא עצבים וקומפלקסים, לעשות זאת בצורה בלתי נראית לעין, בטיחותית ואמינה – בכל זה תסייע לכן שיטת ההארכה הקרה.
מקצוען אמיתי, יסדר את תוספות השיער בפרופורציה מושלמת, ויפזר אותם בצורה אחידה בכל הראש. הדבר חשוב לטובת תוצאה מרבית של תסרוקת יפהפייה והרגשה קלילה ונוחה של תוספות השיער.

הארכה חמה       
הארכה חמה הינה שיטה שכאילו פותחה במיוחד לנשים אשר תמיד רוצות להיות בעלות שיער מלא וארוך, על מנת להמציא את עצמן מחדש בכל פעם.
השיטה מתאימה לבעלי שיער בריא ואלה הרוצים ליהנות מרעמת שיער מדהימה ולוק חדש בכל פעם לתקופה של לא פחות מחצי שנה.
בהארכת שיער חמה וקרה ישנו שימוש במכשירים אלקטרוניים ומערכות ויסות טמפרטורות שונות אך שיטת העבודה הינה דומה.
בשתי השיטות החומר הקראטיני מונח בשכבה עדינה ובחיבור המכשיר האלקטרוני נוגע רק בקפסולה הקראטינית ללא מגע ישיר בשיער הטבעי.



עמוד זה נצפה: 665 פעמים

כתבות

אני מאשר/ת קבלת דיוור