פורטל היופי הישראלי בראש ומגזין הדליין פנו למר אמיר זהבי מנכ”ל חברת רבקה זהב & HAIR FASHION WIGS
בכדי שיעניק לכם טיפים והמלצות להתמודדות בתקופה הזו.
והנה מה שהיה לו לספר לכם.
בעלי מספרות וקוסמטיקאיות שווה קריאה .
היערכות, התנהלות והפעלת מספרות בימי הקורונה (covid19)
הנה הההמלצות והטיפים שלי :
קולגות יקרים,
ענף המספרות מושבת מהימים הראשונים של הופעת נגיף הקורונה. הפגיעה בענף אנושה וקולות המחאה והלחצים המופעלים על מקבלי ההחלטות גוברים וכתוצאה מכך מתרבים הקולות על החזרת המספרות והספרים לעבודה במגבלות והתניות שיפורסמו.
עדיין לא פורסמו ההנחיות הרשמיות של משרד הבריאות והעבודה, אבל במסגרת ההכנות לחזרה לעבודה אנו ממליצים לקחת בחשבון את ההמלצות הבאות:
המלצות אלו מוגשות כשירות לכם הקולגות, מתוך הבנה וידיעה כי בימים אלו נדרשת ערבות הדדית ותמיכה אחד בשני על מנת שנצלח כולנו את המשבר הגדול.
היגיינה וניקיון – האחריות שלנו היא לעובדים וללקוחות כאחד
הנחת העבודה היא כי מלכתחילה, כל ספר ומספרה מקצועית פועלים ומקפידים על סביבת עבודה נקיה עם הקפדה על נהלי היגיינה – חיטוי כלי עבודה, שטיפת ידיים, שימוש בכפפות, חלוקי עבודה לספר וללקוחות, שימוש במסכות הגנה, ניקיון כללי ובכלל.
פתיחת המספרה ועבודה בימי קורונה תחייב את כולנו לנקוט במשנה זהירות ולהקפיד ולהחמיר את הנהלים הקיימים
קביעת תורים וקבלת קהל
קביעת תורים\קבלת קהל – יש עדיפות לתיאום תור טלפוני מראש, בעת תיאום התור תישאל השאלה “האם יש לכם תסמיני קורונה לרבות חום\שיעול?” “האם את\ה חשוף או באת במגע עם חולה קורונה?”
יש חשיבות לרישום פרטי הלקוחות ובמיוחד אמצעים ליצירת קשר על מנת שניתן יהיה לדווח להם במידה והתגלה מקרה קורונה במספרה אצל לקוח או איש צוות.
את הבירור הנ”ל יש לבצע גם כלפי לקוחות מזדמנים לפני כניסתם למספרה.
במידה ומתקבל תשובה חיובית על השאלות מומלץ לדחות את קבלת הלקוחה למועד מאוחר יותר.
נוהל קבלת לקוח\ה למספרה :
1 – אם המספרה מלאה ולא ניתן לשמור מרחק בטיחות יש למנוע כניסה ולבקש להמתין בחוץ או לתאם למועד אחר.
2 – יש למדוד חום בכניסה ללקוחות ולצוות.
3 – יש להחתים בכניסה את הלקוחה\ה על הטופס הבא ( או דומה לו) :
שם__________________ טלפון____________________ תאריך
ידוע לי כי מחלת הקורונה מדבקת מאד ומסכנת חיים.
הנני להצהיר כי למיטב ידיעתי איני חולה בקורונה, לא באתי במגע עם חולה קורונה ואיני סובל מהתסמינים המתלווים למחלת הקורונה לרבות חום\שיעול\חולשה ואובדן טעם.
הנני להתחייב כי במידה ויתברר לי כי נדבקתי בנגיף, או שהתגלו אצלי התסמינים הנ”ל בסמיכות לביקורי במספרה, אצור איתכם קשר ואעדכן אתכם בדבר.
___________________________
חתימה
4 – יש לוודא כי כל הלקוחות הנמצאים במספרה יהיו מוגנים בעזרת מסכה וכפפות
5 – יש לוודא כי אנשי הצוות מקפידים על ציוד הגנה, לרבות החלפת ציוד או חיטוי במעבר בין לקוחות.
6 – שימוש בפלרינה חד פעמית לכל לקוח תקטין את סכנת ההידבקות.
7 – בזמן העבודה יש להיערך ליצירת מרחק בטוח במקום העבודה ומקום ההמתנה. יש להכשיר את הצוות ולתרגל עבודה עם אמצעי מיגון תוך מגע מינימלי עם הלקוחות.
8 – יש להקפיד ולחטא משטחים וכלי עבודה בין לקוח ולקוח ( כסא\שולחן\פן\מספרים\עמדת חפיפה ועוד)
9 – יש להקפיד ולחטא שטחים ציבוריים ( קבלה, שירותים, עמדת קפה, דלת כניסה\סביבת עבודה וכדומה)
10 – יש להקפיד על שימוש בכלים חד פעמיים בעת הגשת שתייה.
11 – כניסת סוכנים\ספקים למספרה תותר רק במידה ויקפידו על הנהלים הנ”ל.
בהצלחה ורפואה שלמה לכולם
ההמלצות הנ”ל אינם המלצות רשמיות. ההמלצות נכתבו על ידי אמיר זהבי – מנכ”ל חברת רבקה זהב & HAIR FASHION WIGS
עם ותק של יותר מ 25 שנים בתעשייה. (חברה רבקה זהבי מעסיקה כ 24 עובדים בייצור, שיווק ומכירה של תוספות שיער ופאות ובנוסף מחלקת מספרה מקצועית).
www.wigs.co.il היכנסו לאתר הבית שלנו
עמוד מיוחד עם מידע והדרכות לימי הקורנה בעבורכם
הפייסבוק שלנו https://www.facebook.com/zehaviwigs
אינסטגם https://www.instagram.com/rivka_zahavi_hair_fashion/
ערוץ היוטיוב שלנו https://www.youtube.com/channel/UClzxBNsrlCzELQnStldUsDQ
אמיר זהבי