מוצרים כחול לבן – תרתי משמע
יום חגה ה-68 של ישראל מוביל לגל פטריוטיזם שבא לידי ביטוי במוצרים שונים בעיצוב דגל ישראל ובצבעי כחול לבן.
"…"לעורר אהבה וכבוד וחיבה וקנאה לתוצרת הארץ! לחלב, לחצץ, לעוגות, לריבה לגבינה מתוצרת הארץ! …
יש מכל הזמנים יש מכל המינים, הב כוחות לתוצרת הארץ!..", מתנגן קולו העמוק של אריק איינשטיין ז"ל בשיר "תוצרת הארץ", שכתב נתן אלתרמן בשנות ה-50’ של המאה הקודמת.
(בועז שטיין צלם צחי וזאנה דוגמנית ג’ני) (בועז שטיין צלם מוטי זאבי)
ה’ באייר מתקרב, ומדי שנה לקראת ציון יום זה מתעורר לו גל פטריוטיזם ההופך את המאורע לסמלי במיוחד.
הפטריוטיזם בא לידי ביטוי בקנייה מוגברת של דגלי הלאום, המקשטים את המכוניות, הבתים ורחובות הערים השונות ואפילו בקרב המגזר החרדי, שלא נהג כך בשנים קודמות – חלה עליה ברכישת דגלי המדינה.
ברוח זו מציעות גם חברות ויצרניות מקומיות מגוון מוצרים שונים ומשונים שכולם כחול לבן תרתי משמע!
כך למשל, חברת תעשיות תמרוקים CHIC, שנוסדה לפני כ- 29 שנים מייחדת בפטריוטיזם נלהב סדרת קוסמטית בשם 24/7 כשמוצרי הסדרה כולה נושאים בגאון ובחזית אריזותיהם את דגל המדינה!
ברשתות ובחנויות התכשיטים (רויאלטי, בלום, ותומס סאבו למשל) מוצעים מגוון תכשיטים שעוצבו בהשראת מגן דוד
(רויאלטי צילום מנחם רייס) (מגן דוד ולב מבית BLOOM) (תומס סאבו יחצ חול)
ואפילו מותגים בינלאומיים כמו הוויאנס וקרוקס מייחדים דגמים הנושאים את דגלה של ישראל
(קרוקס צילום מרים מהללאל) (כפכפי הוויאנס יום העצמאות) (קרוקס צילום אלי לביא)
ואפילו מעצבת האופנה הבינלאומית בטסי ג’ונסון עיצבה משקפי ראייה כשדגל ישראל מעטר את מוטות המשקף.
גם מותג מוצרי החשמל הגרמני TEKA הנחשב לאחד מהיצרנים הגדולים ביותר בעולם ייחד מקרר שהדלתות החיצוניות שלנו הן לא אחרות מדגלה הרשמי של ישראל.
ברשת ג’נטלמן מגוון פרטי עיצוב ומתנות בצבעי כחול ובלבן ועם סמלי המדינה כשבולטים במיוחד מצית זיפו ומיני אולר הנושאים כמובן את דגל ישראל.
מתנה פטריוטית נוספת בדמות שעון שולחן ישראלי מציע המעצב אופק ורטמן המציע בנוסף לו מגוון רחב של מתנות ישראליות מקוריות ומוצרים מעוצבים וייחודים לבית ולמשרד.
ולסיום, ברשת הסטוק, מציעים לקראת החג מבצע מיוחד במסגרתו ניתן לרכוש ממגוון החנות ב-100 שקלים ולשלם כגילה של המדינה, 68 שקלים
ולנו רק נותר לסכם שאין ספק כי יום העצמאות והבלטת הסמלים הלאומיים, מהווים הזדמנות לנסות ולקדם את מוצרינו המקומיים (ובעיקר את אלה שלא עברו דרך סין), ולעודד את הצרכנים להעדיף תוצרת כחול-לבן.
(אורי מינקובסקי צילום אבי ולדמן) (אורי מיניקובסקי צילום יחצ) (אורי מינקובסקי צילום אבי ולדמן)
(בועז שטיין צלם ניסים פרץ) (צללית אפויה בועז שטיין 99 שקל) (בועז שטיין ואלי כהן צלם רן כליף)