חיפוש באינדקס עסקים

נסיכות האנימציה שורדות

פורסם מאת: בתאריך: 6 נובמבר 2014

נסו רגע לדמיין איך היתה נראת שלגיה אילו חלתה בסרטן השד ונאלצה לעבור כריתת שד? מתקשים? המאייר האקטיביסט אלכסנדרו פלומבו, יעזור לכם בעניין זה. פלומבו שכבר השיק בעבר פרויקט מודעות בנושא אלימות במשפחה יוצא בפרויקט חדש בשם "ניצולה" בו הוא צייר כוכבות אייקוניות בתחום האנימציה המתוארות כמי שנאלצו לעבור ניתוח "מסטקטומי" לכריתת שד. כל הדמויות מצוירות  כשפלג גופן העליון חשוף ותוצאות כריתת השד גלויות.
 
כידוע, סרטן השד היא אחת מהמחלות השכיחות בישראל.
מדי שנה מאובחנות בארץ כ-4,000 נשים החולות במחלה.
במקביל למודעות העולה לנושא מחלת סרטן השד ולחשיבות כריתה מונעת של שדיים חולים, ישנה בשנים האחרונות, עלייה מתמדת במספר חולות שהחלימו שביצעו  שחזור השד. אם בעבר התייחסו לשד כלא חיוני לתפקוד הגופני, ומחלימות רבות נאלצו ללמוד לחיות עם המראה החדש והזר של גופן אחרי הכריתה, הרי שכיום מבינים את החשיבות של שחזור השד וממליצים לנשים לעבור את הניתוח בהקדם. ע"פ הערכות שונות כ-30% מחולות שהבריאו פונות להליך של שיחזור שד.
 

האופציות העומדות בפני נשים לשחזור החזה לאחר כריתה מלאה או חלקית של השד התפתחו משמעותית טכנולוגית בשנים האחרונות ועומדות בחזית המחקר של חברות לציוד רפואי.  מחברת ’א.מ.י טכנולוגיות רפואיות’, המתמחה במוצרים שנועדו לשימוש בשחזורי שד נמסר כי כיום קיימות מספר שיטות עיקריות לשחזור השד: שחזור באמצעות שתל, שחזור שד אוטלוגי מרקמת עור ושומן מאזור דופן הבטן, שילוב של שתי השיטות הראשונות ושיחזור באמצעות יריעה ביולוגית (אלודרם) היוצרת מעין "פיגום" או מסגרת, המאפשרת לתאים חדשים ולכלי דם להיווצר. יצוין כי  נשים אשר בחרו לעבור שחזור שד נהנות מאיכות חיים הטובה באופן מובהק מנשים שלא עשו זאת, יתרון הבא לידי ביטוי במצבן הגופני, הנפשי, המיני והחברתי.
 
"נשים שעברו כריתת שד הן נשים חזקות מנטלית, ועברו את ההליך הכירורגי הזה כדי לחיות. הציורים שלי הם השתקפות עוצמתית של המחלה, הזהות הנשית והקבלה. יש בפרויקט שלי מסר של תקווה ואומץ, ואני חש חובה  להעלות את המודעות למחלה בקרב צעירות ולהדגיש בפניהן את חשיבות החינוך לבריאותן. סרטן השד היא אומנם מחלה שאינה רק נחלת נשים, והיחס של החברה לכריתת השד יכול לעורר רגעי כאב ומצוקה הרסניים. צריכים להיות מאד חזקים נפשית כדי לקבל את מראה הגוף לאחר ביצוע ניתוח הכריתה", אמר פלומבו בראיון ל- Daily Mail הבריטי.



עמוד זה נצפה: 434 פעמים

כתבות כלליות

אני מאשר/ת קבלת דיוור