רצונו של שר הפנים גדעון סער התממש ושעון הקיץ הוארך ל- 211 ימים כמקובל במדינות אירופה, ובכך מדינת ישראל נהנתה מהמון שעות אור. שעון החורף ישוב אלינו, זו השנה הראשונה, ב – 27 לאוקטובר ובשעה 02:00 לפנות בוקר, נזיז את המחוגים שעה אחת אחורה, לשעה 01:00 ובכך ייכנס לתוקפו שעון החורף במתכונת החדשה.
החדשות הטובות: נזכה לשעת שינה נוספת ולהשקות שעונים בשלל סגנונות, עיצובים וצבעים, עם טכנולוגיות חדשניות.
חברת רולטיים המייבאת ומשווקת 20 מותגים בינלאומיים, בניהם: אומגה, סווטש, טיסו, לונגין הובלו, קנת’ קול, CK ועוד, חושפת בימים אלה בישראל את מה שהוצג בתערוכת השעונים בבאזל: את הקולקציות החדשות, הטכנולוגיות והמגמות בתחום.
לדברי אבי מרקוביץ מנכ"ל קבוצת רולטיים: "היום אנו בטוחים יותר מתמיד שהסמרטפונים לא יחליפו את שעוני היד. תעשיית השעונים פורחת בארץ בעולם: בשנת 2012 ייצאה שוויץ 29.1 מיליון שעונים לעומת 25 מיליון ב- 2010. במיוחד ניכרת עליה של 20% בשעונים מכניים איכותיים. גם בישראל מגמה זו מתחזקת ואנו צופים החורף הקרוב גידולים נוספים ברכישת שעונים". לדבריו: "אנשים שרוכשים שעון כדי לדעת מה השעה אינם רבים. בסופו של יום אנשים רוכשים שעון כדי לומר אמירה והשעון הוא לא רק פונקציונאלי אלה הרבה אמוציונאלי בדיוק כמו תיק, נעל או אביזר אופנה אחר".
עוד מסר מרקוביץ: "השעון הפך מזמן לסמל סטטוס ובשנים האחרונות גם מותגי שעוני היוקרה רשמו עליות משמעותיות במכירות. מותגים כמו אומגה, לונגין וטיסו הגדילו את המגוון וההיצע ומשיקות בתדירות גבוהה קולקציות ממוספרות, לדוגמא: המותג טיסו משיק בימים אלה שעוני טאצ’ חדשנים עם פונקציות ספורטיביות מרשימות, המותג לונגין משיק לראשונה קו שעוני ספורט במחירים נוחים ואטרקטיביים של 3990 שח.
מנתוני קבוצת רולטיים עולה כי שוק השעונים בישראל מגלגל למעלה מ 250 מיליון שקל בשנה. בשנת 2013 חל גידול של כ – 13% במכירת שעוני היד בישראל, לעומת שנת 2012. עוד עולה מהסקר כי 60% מהישראליים רוכשים בארץ שעוני יוקרה ו – 40% רוכשים שעונים שמחירם עד 500 ₪.
לדברי מרקוביץ: "שעון, כבר זמן רב אינו נחשב כפריט המורה רק על השעה. המגמה העולמית מראה כי יש חזרה לענוד שעונים שהפכו כפריט אופנה ויותר מכל- כסמל סטטוס גרידא. כמו כן החברות המובילות בתחום הצליחו להכניס לשעונים פונקציות וחידושים כמו: מדד טמפרטורות, מד גובה, מצפן, חיזוי מזג האוויר, מסך מגע , שעונים לעיוורים ועוד הרבה פונקציות נוספות העוזרות לנו ביום יום".
עוד עולה מהסקר כי 59% מהישראלים עונדים שעוני יד ומחזיקים לפחות 2-3 מותגים שונים. 75% מהישראלים מתעוררים בבוקר בעזרת יקיצה מאולצת , מתוכם כ – 40% אחוז באמצעות שעוני היד ו-35% באמצעות השעון המעורר או הטלפון הסלולרי.
לונג’ין משיקה מהדורה מיוחדת שהשראתה שעוני טייסים משנות ה20 וה50. המהדורה הינה ממוספרת, אך אינה לימיטד. לדוגמא שלושה שעונים מעוצבים עם כתר שעון גדול במיוחד כפי שעוצב לטייסים בשנות ה20 בכדי שיוכלו לכוון את השעה מבלי להוריד את הכפפות של הטייסים.
לדברי קרין קיש מנהלת המותג לונג’ין: " אנשים אוהבים לקנות שעונים במהדורות מוגבלות ו/או ממוספרות מפני שהם יודעים שלא יהיו רבים בישראל ובעולם בכלל שיהיה להם את אותו השעון. וזה תמיד נהדר לחשוב שאתה מיוחד.
במותג טיסו החידושים העיקריים לחורף הקרוב הוא בעיצובים החדשניים והטכנולוגיות, כך שגם השנה טיסו מוציאים שעון חדש ממשפחת ה-TOUCH שכל הפונקציות של השעון מופעלות על ידי מסך מגע.
סדרת שעונים אלו הם לאוהבי הטכנולוגיה, בשעוני הטאצ הפופולריים בכל העולם הפונקציות העקריות הינן מצפן, חיזוי מזג האוויר, מד לחץ, לוג זיכרון למי שרץ או צולל ורוצה לשמור את התוצאות שלו ועוד ועוד".