הקיץ הזה, הנושא השולט בקולקציה המוקדמת מבית Napapijri הוא Bandana Dreams.
הקולקציה מגיעה בגוונים בסיסיים של כחול והדפסים איקונים שההשראה להם היא בנדנות הכותנה שהופיעו ב"ווג" בשנות ה-60 וה-70.
האווירה הפותחת את העונה מעוררת מחשבות על בתים קרירים ורגועים על חוף הים או בתי נופש בכפר, שבאים לידי ביטוי בדגמים קטנטנים דמויי טיפה (פיזלי) ודגמים פרחוניים יפהפיים המופיעים על הבגדים גם כהדפסים, גם כעיטורים וגם כגימורים.
העניין החזק הוא בגרפיקה שמספרת סיפור וכוללת בתוכה פסים ובדים בסגנון ג’קארד, מה שהופך את הבגדים למגוונים מאוד ומאפשר ליצור שילובים רבים גם עם בגדים מהקולקציה המרכזית.
בנוסף לגווני הכחול הרבים, ישנו משחק מהנה עם גוונים של ורוד – שהוא צבע נשי קלאסי. רוח האיזי שיק היא השולטת וקיים דגש על ג’קטים קצרים ווסטים ללא שרוולים שעשויים מחומר קל במיוחד– ניילון- עם עיטורי משבצות בסגנון צרפתי (gingham checks).
ולבסוף, ישנו המראה ה"בלוי" שעובר כחוט השני דרך כל פרטי הקולקציה וכולל לבוש עליון מכותנה בגוונים דהויים, סווטשירטים מבד ג’רזי עם פייטים רקומים, סריגים דקים במיוחד עם תחושת הקשמיר ומכנסי דנים בגזרה מעוצבת, מעוטרים בטלאים עם דוגמאות דמויות טיפה (פיזלי).
אודות Napapijri – מקור השם Napapijri מפינלנד, ומשמעו ’חוג הקוטב הצפוני’. הסיפור של Napapijri החל בתחילת שנות התשעים ב- Asota. חברת Green Sport Monte Bianco spa הוקמה מתוך כוונה לייצר תיקים ותיקי גב חדשניים ורב-תכליתיים, תחת המותג Napapijri, כדי לספק את הצרכים של טיילים.
טווח העיסוק של העסק המשפחתי התרחב באופן טבעי גם לביגוד – תחום שאליו הביאה החברה את כל הידע הטכני שצברה ובו-זמנית התמקדה בסגנון שהיה נבדל ממותגי הספורט ’נטו’.
על ידי שימוש בצבעים לא בולטים ובפריטי לבוש שדומים יותר לפריטי הלבוש העירוניים, עם הזמן המותג הכיל פריטים שנטשו את הצבעים המבריקים שהיו לאופנה על השלג, לטובת מראה שונה לגמרי שיצר טרנד עוצמתי חדש בענף.
Napapijri נחל הצלחה מיידית, והמותג שהיווה את חותמת האיכות הנורבגית הופיע אף בחלקים ה"עירוניים" יותר של התעשייה. רחובות העיר התוודעו, זו הפעם הראשונה, למותג טכני/ספורטיבי ייחודי – ההפך הגמור ממה שעשו כל השאר, השאלת הביגוד "הפעיל" כדי לשנות מחדש את הסגנון של הביגוד היומיומי.
כיום יש ל-Napapijri 12 חנויות בבעלותה (מילאנו, פריס, טוקיו, ניו יורק, מיאמי, סנט טרופה, מינכן, אנטוורפן, ברלין, שמוני, יוקוהמה, הירושימה ואוסאקה), 34 חנויות בשותפות ולמעלה מ-2,500 נקודות מכירה ברחבי העולם.
להשיג חנות 203 מתחם שרונה תל אביב ובובטיקים המובחרים ברחבי הארץ